Investors TFI w liczbach:

ikona liczby klientów

155 tys. klientów

korzysta z naszych usług

ikona pieniędzy

6,5 mld zł

ulokowali inwestorzy w funduszach Investors

ikona zegara

25 lat

mają nasze najstarsze fundusze inwestycyjne

ikona nagrody

10 razy

zostaliśmy wybrani Najlepszym TFI

1. Sytuacja

Potrzeba nowoczesnego i prostego w obsłudze narzędzia

Investors TFI doskonale wie, jak ważne dziś jest posiadanie nowoczesnego narzędzia, które prezentuje działalność firmy w przejrzysty sposób i pozwala na skuteczne prowadzenie kampanii informacyjnych.

cudzysłów ikona

"Oferujemy ponad 20 funduszy inwestycyjnych o różnych strategiach. Daje to duży wybór. Dlatego też zależało nam na tym, by nowa strona zdecydowanie mocniej skupiała się na prezentowaniu rozwiązań odpowiadających na konkretne potrzeby klientów. Ważne było też stworzenie rozbudowanej sekcji edukacyjnej dostarczającej wiedzę zarówno dla tych, którzy zaczynają inwestować w fundusze, jak i inwestorów bardziej zaawansowanych, chcących stworzyć własny portfel funduszy i w związku z tym poznać różnice między poszczególnymi produktami"

Grzegorz Dróżdż

Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Investors TFI S.A

Spółka wybrała e-point, z uwagi na nasze doświadczenie w projektowaniu i budowy portali dla branży finansowej, w tym dla podmiotów oferujących fundusze inwestycyjne.

Prace nad nowym serwisem polegały na:

1. 
Zmianie architektury informacyjnej i czytelnym przedstawieniu treści
2. 
Unowocześnieniu interfejsu graficznego
3. 
Dostosowaniu funkcjonalności do aktualnych trendów
4. 
Wdrożeniu narzędzia, które będzie łatwe w obsłudze dla pracowników
5. 
Opracowaniu portalu, który będzie przyjazny do przeglądania z użyciem urządzeń mobilnych.

Cyfrowa Transformacja dystrybucji funduszy inwestycyjnych

Inspiracje dla TFI z branż e-commerce, bankowość i healthcare

ebook

2. Zadanie

Szereg wymogów prawnych i utrudnienia w codziennej pracy moderatorów strony

ikona potwierdzenia
Dostosowanie do regulacji prawnych
W przypadku firm z branż regulowanych kluczowe jest uwzględnienie narzuconych wymagań prawnych. Prezentowanie informacji o funduszach i działaniu towarzystwa musi być zgodne z tym co dyktują ustawy. Regulacje prawne podlegają częstym zmianom, co wiąże się między innymi z koniecznością dostosowywania zakresu prezentowanych informacji. Z tego też względu strona www musi zapewniać maksymalną elastyczność sposobu i zakresu prezentowanych treści.
ikona potwierdzenia
Szybka reakcja na dynamiczne wydarzenia dyktowane przez rynek
W każdy dzień roboczy Agent Transferowy wysyła do funduszy informacje o notowaniach. Wyceny są wczytywane na portal automatycznie. W sytuacjach awaryjnych, redaktor potrzebuje mieć pod ręką sprawne narzędzie, aby na nie reagować. Intuicyjne narzędzie jest w tym przypadku niezbędne.
ikona potwierdzenia
Jedno centrum dowodzenia dla bogatego portfolio produktowego
Fundusze inwestycyjne oferują szereg różnych produktów, dlatego nie lada wyzwaniem jest umieszczenie wszystkich w jednym centrum dowodzenia. Dla przykładu wcześniej strony PPK Investors TFI miały inny layout, z uwagi na małą elastyczność poprzedniego CMS’a. Wpływało to negatywnie na doświadczenia klienta oraz pracę redaktorów Investors TFI, którzy nie mogli tworzyć wiele wizualnie spójnych stron.

3. Akcja

Jaką strategię zastosowaliśmy?

Projekt był prowadzony przez interdyscyplinarne zespoły:

  • projekt i koncepcja - Senior UX Designer i zespół grafików
  • realizacja - Frondend i Backend Developerzy oraz testerzy
  • hosting
  • zarządzanie projektem - Project Manager, Lead Developer, Architekt Systemów.

Pracowaliśmy w modelu fixed-price. Realizację zamknęliśmy
w 5 etapach:

etapy realizacji

Wybór narzędzia

Nowy portal został zbudowany na e-point CMS - naszym autorskim rozwiązaniu. To system klasy Enterprise, sprawdzony przez 20 lat pracy między innymi z branżą finansową. Daje kontrolę nad contentem i działaniami redaktorów oraz pozwala na samodzielne zarządzanie portalem po uruchomieniu produkcyjnym.

cudzysłów ikona

"W ramach każdego wdrożenia dopasowujemy produkt idealnie do potrzeb klienta. To właśnie dzięki dobrej znajomości technologii oraz klientocentrycznemu podejściu od lat ufają nam tacy klienci jak ING, Idea Getin Leasing, PZU, Adamed czy Leifheit".

Piotr Różycki zdjęcie

Piotr Różycki|Piotr Różycki Linkedin link

Key Account Manager

e-point

Biorąc pod uwagę różne potrzeby klientów, tak jak w przypadku tego projektu, realizujemy także tzw. wdrożenia BOXowe. Polegające na udostępnieniu części funkcjonalności narzędzia. Jest to bardzo ważne kiedy klient ma ograniczony budżet. Nie musi rezygnować z wysokiej jakości rozwiązania, a skorzystać z “paczki” funkcjonalności, która odpowiada potrzebom organizacji. Dodatkowo, na potrzeby każdego projektu jesteśmy w stanie sprawnie dodawać nowe, szyte na miarę moduły i komponenty.

obraz e-point cms

Nasz produkt

e-point CMS

Zyskaj kontrolę nad Digital Experience

4. Podsumowanie

Szybkie i sprawne edukowanie tam, gdzie inwestorzy tego potrzebują

Postawiliśmy na czytelną, nowoczesną prezentację funduszy i produktów inwestycyjnych, dopasowaną do potrzeb użytkownika. Z roku na rok korzystamy coraz więcej z urządzeń mobilnych, a więc i tu wersja mobile była nie mniej ważna niż desktop.

Druga rzecz to kwestia modułu edukacyjnego, który dostarcza wiedzę inwestorom. Investors TFI jest firmą odpowiedzialną, która dokłada wszelkich starań aby dostarczyć niezbędne informacje do podejmowania świadomych decyzji.

Dlatego, projektując architekturę informacji położyliśmy nacisk na:

  • identyfikowanie potrzeb inwestorów,
  • sprzedaż produktów dopasowanych do tych potrzeb - wspólnie z Investors wydzieliliśmy w nawigacji osobno: fundusze, produkty umożliwiające inwestowanie z myślą o oszczędzaniu lub odkładaniu na emeryturę, rozwiązania dla firm takie jak PPK, PPE itp.,
  • szybkie i sprawne edukowanie tam, gdzie inwestorzy tego potrzebują.

e-point SA pierwszą polską firmą z certyfikatem Conversion Optimization

Przeczytaj więcejikona strzałki
ikona certyfikatu

Trzy kliknięcia do celu

Stworzyliśmy także osobne ścieżki dla kilku typów użytkowników, tak aby portal intuicyjnie prowadził ich do informacji, których poszukują. Na stronie głównej wyodrębniliśmy 3 osobne punkty wejścia dla tych, którzy:

  • są już świadomi i wiedzą, że chcą inwestować w fundusze,
  • odwiedzili portal z myślą o przyszłej emeryturze i oszczędnościach podatkowych,
  • dopiero chcą wejść w świat inwestycji.

opis klienta na obrazkach

Źródło: https://investors.pl/

Zaprojektowaliśmy intuicyjny system nawigacji z rozwijalnymi menu, które umożliwia szybkie dotarcie do konkretnych stron produktów czy funduszy z oferty. Za pomocą maksymalnie 3 kliknięć, bez zbędnych przeładowań strony, można dotrzeć do szczegółów produktu lub funduszu.

Oprócz architektury informacji, nasz zespół zaprojektował koncepcję i interfejs graficzny dla wszystkich komponentów, z których zbudowane są strony portalu.

Chcesz rozpocząć transformację cyfrową i szukasz pioniera rozwiązań dla TFI? Dowiedz się, jak możemy stworzyć funkcjonalną platformę również dla Ciebie.
Napisz do nas.

Podobne case studies