Projekt i wdrożenie portalu dla NN Investment Partners

NN Investment Partners TFI S.A.

Wyższa kultura projektowania zaczyna się od contentu

05 sie 2015

Wskutek wydzielenia z Grupy ING działalności ubezpieczeniowej i inwestycyjnej w ramach odrębnej Grupy NN, 21 lipca br. Fundusze Inwestycyjne ING zmieniły się w Fundusze NN.

W tym samym czasie marka ING TFI zmieniła się na NN Investment Partners TFI. Zmiana ta dotyczyła wszystkich rynków, na których działa grupa finansowa NN. Pociągnęło to za sobą konieczność zmian w identyfikacji wizualnej, co objęło także serwis internetowy. Za projekt i wdrożenie nowej strony www odpowiadał e-point.

Klient
NN Investment Partners

 

Zobacz online

Naszym zadaniem było połączenie technologii, UX i designu tak, aby:

- Od kiedy wystartowaliśmy z nową stroną internetową i sprzedażą funduszy online w ramach platformy internetowej ING TFI24 (obecnie NN TFI24) minęły 3 lata, w trakcie których znacząco zmieniło się podejście Klientów do inwestycji. Obecnie to Internet jest pierwszym miejscem, gdzie szukają oni informacji o inwestycjach i porównują wyniki funduszy. Zmieniając stronę internetową chcieliśmy jednocześnie podkreślić proces zmiany ING TFI w NN Investment Partners TFI – mówi Małgorzata Barska, Prezes NN Investment Partners TFI.

Analiza statystyk

Użytkownicy przyzwyczajają się do wyglądu portali i sposobu poruszania się po nich. Nowa architektura informacji ma na celu poprawę jakości korzystania z portalu. Dlatego przebudowę serwisu za każdym razem zaczynamy od analizy statystyk obecnej strony. Dzięki temu możemy na przykład dowiedzieć się, które strony użytkownicy odwiedzają najczęściej, lub na jakim etapie przerywają transakcje. Następnie wykorzystujemy te informacje projektując nowy serwis w taki sposób, aby maksymalnie skrócić drogę do najpopularniejszych stron, czy ograniczyć ilość kroków w procesach.

Zbadaliśmy w jaki sposób dotychczasowi użytkownicy serwisu poruszali się po nim, jakich informacji poszukiwali i kiedy. W ten sposób dowiedzieliśmy się, że blisko połowa wizyt koncentruje się na podstronie zawierającej notowania funduszy.

Nowa Architektura Informacji

Zaprojektowaliśmy więc nową architekturę informacji tak, aby sposób prezentacji notowań akcji był maksymalnie czytelny. Typowy klient TFI jest zabiegany, a notowania przegląda wtedy, kiedy ma na to czas – przeważnie na swoim smartfonie. Dlatego tak ważne było stworzenie strony dostosowanej do przeglądania na dowolnym urządzeniu, co umożliwiają strony responsywne.

Skupiliśmy się również na tym, aby do notowań można było dotrzeć jednym kliknięciem. W nowym serwisie każdy fundusz znajduje się też na osobnej karcie.

"Coraz więcej użytkowników Internetu korzysta z mobilnych serwisów przeglądając treści na ekranach smartfonów i tabletów. W związku z tym cały nowy serwis NN Investment Partners TFI został przeprojektowany w oparciu o technologię Responsive Web Design".

Magdalena Markowska

Dyrektor Marketingu i Komunikacji

NN Investment Partners TFI

- Pozwala to wszystkim zainteresowanym na przeglądanie notowań, aktualnych komentarzy rynkowych i innych kluczowych informacji w drodze do pracy, w przerwie pomiędzy spotkaniami czy w wolnej chwili gdziekolwiek jesteśmy - dodaje Magdalena Markowska.

- Muszę przyznać, że ta praca przywołała u nas sporo wspomnień  - dodaje Michał Hryszczyk, architekt systemów w e-point - Pracujemy ze spółkami Grupy ING od wielu lat, a przystępując do projektowania nowego modułu notowań zdaliśmy sobie sprawę, że tworzyliśmy go już kilka razy. Najpierw, kilkanaście lat temu, pisaliśmy go w zanikającej już technologii Flash, potem wykorzystaliśmy biblioteki JavaScript, teraz tworzymy najnowszą wersję w RWD.

Audyt treści

Dzięki analizie zachowań użytkowników na dotychczasowej stronie wiemy na co zwracali oni uwagę. Dlatego też nowy serwis koncentruje się na ofercie produktowej. Kolejnym etapem było dostosowanie treści serwisu.

Na portalu treści to nie tylko teksty informacyjne, ale również elementy zachęcające do wykonania konkretnych czynności. Dlatego cała komunikacja została podporządkowana ofercie produktowej. Informacje o sposobach inwestowania i rodzajach funduszy otrzymały nową formę – są teraz bardziej przejrzyste i zrozumiałe, a dokonanie zakupu możliwe jest z każdego poziomu, już podczas oglądania karty funduszu.

Budowanie serwisów, które mają być czytane na różnych urządzeniach, wymusza "wyższą kulturę planowania contentu". Epoka przepisywania na WWW drukowanych ulotek ostatecznie się skończyła, teraz trzeba bardzo precyzyjnie planować rolę i strukturę każdego komunikatu z myślą o użytkowniku czytającym online - mówi Michał Waszkiewicz, strateg i projektant koncepcji w e-point - Teksty i nagłówki projektuje się z myślą o ekranach telefonów, muszą więc być bardziej zwięzłe, oszczędne i konkretne. Te zasady z pożytkiem przenoszą się na wersję desktopową.

Platforma należąca do NN Investment Partners TFI (obecnie Goldman Sachs Group) zwiększyła wartość sprzedaży funduszy o 153% w ciągu 12 miesięcy (w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej).

Źródło: Raport McKinsey & Company „Stan polskiego rynku funduszy inwestycyjnych oraz potencjalne kierunki jego dalszego rozwoju”

Aktywacja

Przebudowa serwisu to nie tylko praca koncepcyjna. To także fizyczne przeniesienie treści do nowego portalu, z uwzględnieniem nowej architektury i nowego sposobu komunikacji. Ten etap nazywamy aktywacją digitalową.

Naszemu klientowi zaoferowaliśmy nie tylko projekt serwisu i narzędzie do administrowania nią – Active Content, ale i migrację treści z ING TFI.

Doradztwo

Projekt NN Investment Partners TFI S.A. doprowadziliśmy do samej aktywacji i...o jeden krok dalej. Serwis to dzisiaj już nie produkt, a proces, oparty o prosty algorytm: analiza – zmiany – analiza. Każdy zrealizowany przez nas portal to suma naszych doświadczeń, pracy z dotychczasowym serwisem klienta, ale również dobrych praktyk i trendów rynkowych, z którymi jesteśmy na bieżąco. Dlatego serwis będzie w najbliższym czasie rozwinięty o kolejne funkcjonalności, nad którymi już pracujemy.

- Po sukcesie serwisu ING Banku nie zwolniliśmy tempa - podsumowuje Michał Waszkiewicz - Wiele osób z branży uważa stronę ING Banku za benchmark wśród polskich projektów tego typu. Przystępując do kolejnego wyzwania chcieliśmy, by serwis NN Investment Partners stał się wzorem dla innych TFI. Jesteśmy pewni, że tak właśnie będzie.

e-point SA pierwszą polską firmą z certyfikatem Conversion Optimization

box-e-point-sa-pierwsza-polska-firma-z-certyfikatem-conversion-optimization

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies