1. Sytuacja

Redesign międzynarodowej platformy Leifheit przyniósł znaczące rezultaty w postaci wzrostu sprzedaży i znacznego spadku porzuconych koszyków. Projekt opierał się na kompleksowej optymalizacji sklepu klienta, którą poprzedziły analizy rynkowe, obserwacje użytkowników i warsztaty z klientem.

Leifheit od 60 lat jest wiodącym dostawcą artykułów gospodarstwa domowego, dostarczając swoje produkty do 80 krajów na świecie.

Jak rozwijała się współpraca e-point i Leifheit?

Firma kontynuuje wieloletnią współpracę z e-point. Zaczęliśmy od pilotażowego wdrożenia platformy e-commerce w Polsce, następnie zaimplementowaliśmy standard PWA i przeprowadziliśmy redesign polskiego sklepu. Po sukcesie pilotażu firma postanowiła uruchomić sprzedaż internetową w Niemczech i pozostałych 11 krajach.

Przez lata udało nam się między innymi:

ikona przyrostu

zwiększyć efektywność zarządzania treściami, promocjami i komunikacją z klientami w 11 krajach

ikona lupa ze strona internetowa

przyspieszyć ładowanie strony i sprawić, że jest ona łatwiej wyszukiwana przez algorytmy

ikona konwersji

zwiększyć konwersję w procesie zakupowym oraz dostarczyć konkretne rezultaty biznesowe (sprzedaż B2C Leifheit w Niemczech zwiększyła się o ponad 7 000 transakcji w ciągu czterech miesięcy)

2. Zadanie

Wyzwania związane z międzynarodową platformą e-commerce

Leifheit napotykał szereg problemów, zarówno zgłaszanych przez zespół odpowiedzialny za platformę, jak i klientów dzwoniących do BOK.

Główne wyzwania obejmowały:

  • dostosowanie projektu graficznego sklepu, by poprawić customer experience oraz metryki Core Web Vitals,
  • optymalizację silnika wyszukiwania,
  • problem ze skutecznym promowaniem kluczowych produktów i eksponowaniem dodatkowych benefitów dla klienta.

Celem projektu było zwiększenie atrakcyjności sklepu, poprawa nawigacji, skrócenie czasu poszukiwań oraz wyeksponowanie dodatkowych korzyści dla klienta.

Po głębokich konsultacjach z Leifheit, analizie UX i danych z Google Analytics oraz warsztatach zespołowych, zidentyfikowaliśmy główne problemy i cele. Przeprowadziliśmy benchmarking, prezentując trendy z branży, a następnie wspólnie opracowaliśmy persony użytkowników e-sklepu i listę potencjalnych zagrożeń.

"Płynna komunikacja z e-point, a także stała analiza i monitorowanie zachowań klientów oraz wyników sprzedażowych, pozwoliły nam na dostrzeżenie kolejnych obszarów, których optymalizacja przełożyłaby się na jeszcze lepsze rezultaty biznesowe. Na tej podstawie zdecydowaliśmy się na redesign naszego sklepu".

Anna Godlewska

E-commerce & Marketing Manager

Leifheit Polska

3. Akcja

Przemiana Leifheit w atrakcyjny i efektywny e-commerce

Analizy rynkowe, obserwacje użytkowników i warsztaty z klientem stanowiły dla nas fundament kompleksowej optymalizacji sklepu klienta. Stworzyliśmy persony i zidentyfikowaliśmy zagrożenia, co uspójniło strategię działań.

Optymalizacja obejmowała między innymi interfejs, nawigację i proces zakupowy, z uwzględnieniem nowoczesnego designu i trendów rynkowych. Dodaliśmy także filtry kontekstowe, zoptymalizowaliśmy nawigację mobilną i wprowadziliśmy nowe opcje na stronach produktowych:

Problem Przykłady nieprawidłowego działania Wprowadzone zmiany
Niewystarczająca różnorodność w prezentacji produktów Brak inspiracji; jednostajna prezentacja produktów
  • Zmiana układu strony produktowej;

  • Dodanie zbliżenia na detale;

  • Wprowadzenie inspirujących opisów i zdjęć lifestylowych.

Długi czas wyszukiwania skutkujący opuszczeniem przeglądanego katalogu produktów Brak filtrów zawężających wyniki wyszukiwań
  • Dodanie filtrów kontekstowych dla różnych kategorii;

  • Wprowadzenie przycisku „Kup" na miniaturkach produktów;

  • Dodanie sekcji z innymi produktami z tej samej serii oraz sekcji „Kup w zestawie”.

Zawiły proces poznawania produktu Duży wysiłek klienta w celu zrozumienia produktu i dostrzeżenia różnic między modelami
  • Zwiększenie przestrzeni na zdjęcia i filmy produktowe;

  • Dostosowanie strony produktowej do aktualnych wzorców projektowych;

  • Sekcje z recenzjami i pytaniami;

  • Umieszczenie najważniejszych informacji produktowych w tym samym viewporcie co akcja „Dodaj do koszyka”.

Skomplikowany proces zakupowy Konieczność wielokrotnych kliknięć w procesie zakupowym skutkująca częstym porzucaniem koszyka
  • Skrócenie formularza zakupowego;

  • Redesign procesu checkoutu;

  • Dodanie opcji „Zaloguj za pomocą Google/Facebook”.

Brak triggerów zakupowych Klienci nie byli informowani o dodatkowych korzyściach, takich jak darmowa wysyłka czy przedłużona gwarancja
  • Wyeksponowanie benefitów podczas przeglądania produktów;

  • Umieszczenie informacji o korzyściach na kafelkach produktów;

  • Wyeksponowanie darmowej wysyłki i przedłużonej gwarancji.

Trudności z dopasowaniem akcesoriów do produktów Brak wyeksponowania materiałów promocyjnych, inspiracyjnych
  • Przebudowa stron kategorii i subkategorii;

  • Dodanie inspirujących treści;

  • Integracja treści promocyjnych z ofertą sprzedażową.

Problem 1
Opis problemu
Niewystarczająca różnorodność w prezentacji produktów
Przykłady nieprawidłowego działania
Brak inspiracji; jednostajna prezentacja produktów
Wprowadzone zmiany
  • Zmiana układu strony produktowej;
  • Dodanie zbliżenia na detale;
  • Wprowadzenie inspirujących opisów i zdjęć lifestyle’owych.
Problem 2
Opis problemu
Długi czas wyszukiwania skutkujący opuszczeniem przeglądanego katalogu produktów
Przykłady nieprawidłowego działania
Brak filtrów zawężających wyniki wyszukiwań
Wprowadzone zmiany
  • Dodanie filtrów kontekstowych dla różnych kategorii;
  • Wprowadzenie przycisku „Kup" na miniaturkach produktów;
  • Dodanie sekcji z innymi produktami z tej samej serii oraz sekcji „Kup w zestawie”.
Problem 3
Opis problemu
Zawiły proces poznawania produktu
Przykłady nieprawidłowego działania
Duży wysiłek klienta w celu zrozumienia produktu i dostrzeżenia różnic między modelami
Wprowadzone zmiany
  • Zwiększenie przestrzeni na zdjęcia i filmy produktowe;
  • Dostosowanie strony produktowej do aktualnych wzorców projektowych;
  • Sekcje z recenzjami i pytaniami;
  • Umieszczenie najważniejszych informacji produktowych w tym samym viewporcie co akcja „Dodaj do koszyka”.
Problem 4
Opis problemu
Skomplikowany proces zakupowy
Przykłady nieprawidłowego działania
Konieczność wielokrotnych kliknięć w procesie zakupowym skutkująca częstym porzucaniem koszyka
Wprowadzone zmiany
  • Skrócenie formularza zakupowego;
  • Redesign procesu checkoutu;
  • Dodanie opcji „Zaloguj za pomocą Google/Facebook”.
Problem 5
Opis problemu
Brak triggerów zakupowych
Przykłady nieprawidłowego działania
Klienci nie byli informowani o dodatkowych korzyściach, takich jak darmowa wysyłka czy przedłużona gwarancja
Wprowadzone zmiany
  • Wyeksponowanie benefitów podczas przeglądania produktów;
  • Umieszczenie informacji o korzyściach na kafelkach produktów;
  • Wyeksponowanie darmowej wysyłki i przedłużonej gwarancji.
Problem 6
Opis problemu
Trudności z dopasowaniem akcesoriów do produktów
Przykłady nieprawidłowego działania
Brak wyeksponowania materiałów promocyjnych, inspiracyjnych
Wprowadzone zmiany
  • Przebudowa stron kategorii i subkategorii;
  • Dodanie inspirujących treści;
  • Integracja treści promocyjnych z ofertą sprzedażową.

4. Podsumowanie

Wzrost konwersji, redukcja porzuconych koszyków i ich wartości jako jedne z efektów wdrożenia

Wdrożone zmiany nie tylko przyczyniły się do poprawy doświadczenia użytkownika, lecz także przyniosły wymierne korzyści biznesowe, zwiększając skuteczność sprzedaży i lojalność klientów.

Efekty wprowadzonych zmian obejmują:

ikona skrocenia czasu

Skrócenie czasu poszukiwań o 60%

ikona wzrostu konwersji

Wzrost konwersji o 100%

ikona zwiekszenia sredniej wartosci

Zwiększenie średniej wartości koszyka o 17%

Wieloletnia współpraca umożliwiła nam głębokie zrozumienie biznesu i klientów Leifheit. Oprócz skutecznych zmian dostarczyliśmy szczegółowy katalog rekomendacji i dobrych praktyk, które mogą zostać wdrożone w dowolnym momencie. Ich celem jest dalsza optymalizacja oraz proaktywne rozwijanie strategii biznesowej marki.

"Czas, jaki spędziliśmy współpracując z Leifheit, opierał się na nieustannej analizie, doskonalenia technologii i wprowadzaniu usprawnień. To także czas, w którym zrozumieliśmy obecne potrzeby klientów na tyle dobrze, że nasze rozwiązania stały się nie tylko skuteczne, ale wręcz strategiczne. Długoletnia współpraca pozwala nam rozwijać platformę, inspirować do kolejnych działań i stać się partnerem, który nie tylko reaguje na potrzeby, ale je przewiduje i kształtuje razem z klientem".

Iga Michalska zdjecie

Iga Michalska

Senior UX Designer

e-point SA

Chcesz zoptymalizować swój sklep online i zwiększyć sprzedaż? Napisz do nas, a przeanalizujemy Twoje potrzeby i pokażemy, jak możemy pomóc.

Podobne case studies