Uruchomienie dla Leifheit sprzedaży B2C w Niemczech

Leifheit

Wejście na rynek sprzedaży internetowej na rodzimym rynku klienta

08 cze 2020

Firma Leifheit od 60 lat jest wiodącym dostawcą artykułów gospodarstwa domowego w zakresie sprzątania, prasowania, suszenia, artykułów kuchennych oraz well-being. Firma zatrudnia około 1100 osób i dostarcza swoje produkty do 80 krajów na świecie.

Klient
Leifheit

  

Zobacz online

Pilotaż: sukces uruchomienia e-commerce w Polsce

Po sukcesie związanym z pilotażowym wdrożeniem platformy e-commerce, implementacją PWA oraz redesignem sklepu w Polsce, firma postawiła na uruchomienie sprzedaży internetowej w Niemczech.

"Rezultaty wdrożenia i rozwoju kanału e-commerce w Polsce są na tyle dobre, że zdecydowaliśmy się na rollouty w kolejnych krajach. Rozpoczynamy od naszego rodzimego rynku, a docelowo planujemy wdrożenia w 11 krajach".

Kim Schiefer

Head of Strategic Business Development Digital

Leifheit AG

Wspólna baza technologiczna

Aby wdrożenie systemu w wielu krajach odbywało się sprawnie, ważne są decyzje podejmowane na starcie projektu odnośnie doboru systemów i technologii. To było kluczowe w przypadku Leifheit, aby po sukcesie pilotażu, móc szybko uruchamiać kanał e-commerce na kolejnych rynkach. Dodatkowo, dzięki temu, że polski i niemiecki oddział firmy korzysta z tych samych narzędzi, koszty utrzymania kanału online są znacznie niższe.

Bazę technologiczną tworzą:

SAP Commerce, który umożliwia tworzenie lokalnych sklepów na wspólnej platformie i zarządzanie produktami wraz z ich dostępnością na danych rynkach. Dodatkowo wspiera wiele walut, języków czy lokalnych stawek podatkowych.

Nasz autorski e-point CMS (dawniej ActiveContent), który dzięki rozbudowanemu modelowi uprawnień i grup administracyjnych pozwala na zarządzanie w jednym CMS serwisami na wielu rynkach. Dodatkowo wspiera wielojęzyczność i posiada zaawansowane narzędzia do tłumaczenia treści.

e2m storefront, który pozwala dostarczyć użytkownikom świetne doświadczenia na urządzeniach mobilnych poprzez szybkie dostosowanie sklepu do standardu PWA. e2m storefront błyskawicznie się konfiguruje: zawiera out-of the box najpopularniejsze opcje oraz pre-integrowane scenariusze wdrożeniowe - m.in. z SAP Commerce.

e-point SA pierwszą polską firmą z certyfikatem Conversion Optimization

box-e-point-sa-pierwsza-polska-firma-z-certyfikatem-conversion-optimization

Lokalne integracje

W kolejnych etapach projektu, zaimplementowaliśmy lokalne systemy płatności jak Sofort, Sepa i Invoice Payment. Następnie zintegrowaliśmy e-commerce z zewnętrznymi usługami takimi jak Edrone, Baazarvoice, TrustedShops i Commerce Connector. Wdrożenie obejmowało także rozszerzenie integracji z SAP ERP oraz PIM, o wsparcie dla katalogów produktów w wielu krajach. Layout strony, wygląd kart produktowych i sam proces zakupowy pozostały bez zmian, co znacznie przyspieszyło uruchomienie sklepu.

Co pozostało bez zmian?

  • baza technologiczna: SAP Commerce + e-point CMS + e2m storefront
  • layout strony
  • wygląd kart produktowych 
  • proces zakupowy

Co trzeba było dostosować?

  • lokalne systemy płatności
  • zewnętrzne usługi
  • integrację z SAP ERP
  • rozszerzenie integracji z PIM

Implementacja SSR - fokus na SEO

W ostatnim etapie projektu wdrożyliśmy standard SSR. Server Side Rendering generuje statyczny html po stronie serwera, a nie jak w większości aplikacji po stronie przeglądarki. Dzięki temu czas przetworzenia i wyświetlenia strony znacznie się skraca. W praktyce odbiorca dostaje kod html, który jest gotowy do zaprezentowania w przeglądarce.

W efekcie strona ładuje się szybciej i nie ma obaw o to, że roboty wyszukiwarek jej nie odczytają.

"Ulepszenie w zakresie SEO sukcesywnie zwiększa liczbę klientów trafiających do sklepu z poziomu wyszukiwarki. Szybkość ładowania wpływa także pozytywnie na UX".

Daniel Obrębski

Senior Developer, Team Leader

e-point SA

Efekt

W 3 miesiące wdrożyliśmy w pełni funkcjonalny system sprzedaży internetowej Leifheit w Niemczech. Uruchomienie kanału e-commerce na najważniejszym rynku firmy okazało się dużym sukcesem. W trakcie 4 miesięcy od jego uruchomienia zrealizowano ponad 7 tysięcy transakcji. Wyniki pokazują, że warto było postawić na doświadczenia użytkowników mobilnych - ponad 60% klientów korzysta z platformy na smartfonach lub tabletach.

Zakres projektu

UX

Backend
Frontend Mobile, PWA

Wykorzystane technologie i narzędzia:

e-point CMS SAP Hybris
e2m storefront PWA
Node.js Apache Kafka
Docker (dla aplikacji frontend)    

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies