Intergracja CMS i SAP Commerce dla Leifheit

Leifheit

Intuicyjna i płynna ścieżka zakupowa dla klientów z 11 krajów

12 mar 2020

Leifheit uruchomił nowy portal, który dostarcza użytkownikom ekspercką wiedzę oraz ułatwia zakupy. Ścisła integracja e-commerce, portalu i bloga sprawia, że cały proces - od wyszukiwania informacji po płatność - jest płynny i intuicyjny.

Klient
Leifheit

 

Zobacz online

O Leifheit

Leifheit od 60 lat jest wiodącym dostawcą artykułów gospodarstwa domowego w zakresie sprzątania, prasowania, suszenia, artykułów kuchennych oraz well-being. Firma zatrudnia około 1100 osób i dostarcza swoje produkty do 80 krajów na świecie.

Cele

Nowy portal ma dla Leifheit cel wizerunkowy, a także zapewnia wzorowe Customer Experience i wzmacnia prosprzedażowe elementy strony. Dlatego system zarządzania treścią na portalu (CMS) musiał pozwolić redaktorom na wygodne edytowanie i wprowadzanie zróżnicowanych treści. Ponadto, istotne było rozszerzenie dotychczasowych funkcjonalności dzięki licznym modułom, takim jak kreator formularzy czy kalendarz wydarzeń.

W realizacji ważny był także międzynarodowy charakter tego projektu. Nowy portal początkowo został uruchomiony w Polsce, a następnie w Niemczech i docelowo obejmie 11 krajów, w których działa Leifheit.

Wyzwanie

Jakie funkcje ma spełniać nowy portal? Przede wszystkim wspierać działania marketingowe i sprzedażowe, prowadzenie akcji promocyjnych, konkursów oraz komunikacji o organizowanych przez firmę wydarzeniach. Ponieważ takie potrzeby mógł obsłużyć tylko zaawansowany system zarządzania treścią, wybrano CMS Active Content - autorskie rozwiązanie e-point.

Ponadto potrzebne było rozwiązanie, które zintegruje się z SAP Commerce. Pozwoli to prezentować na portalu (np. na stronach z artykułami eksperckimi) konkretne produkty, wykorzystując bezpośrednio dane znajdujące się w SAP Hybris.

Dlaczego ActiveContent?

ActiveContent jest zaawansowanym narzędziem do tworzenia portali. W ActiveContent edycja stron odbywa się w edytorze wizualnym, w którym redaktor może zmodyfikować dowolny element strony bez pomocy programisty i od razu sprawdzić, jak strona będzie wyglądała na dowolnym urządzeniu. Ponadto, rozwiązanie umożliwia także integrację systemu CMS z innymi platformami, w tym z Magento.

Realizacja

Praca nad projektem rozpoczęła się od przeprowadzenia badań, które pozwoliły e-point dogłębnie zrozumieć działalność Leifheit i ich klientów. Dzięki temu wdrażany system CMS – ActiveContent – został ściśle dopasowany do potrzeb firmy, umożliwiając prostsze zarządzanie treścią i szeroki zakres personalizacji. W efekcie przygotowany portal oferuje m.in.:

  • spójny layout - dostosowanie bloga firmy do reszty serwisu Leifheit, tak, aby jego czytelnicy pozostawali przez cały czas w obrębie sklepu,
  • skrócenie czasu edytowania i wdrażania contentu,
  • więcej możliwości promowania produktów,
  • efektywniejsze ścieżki komunikacji z klientami.

ActiveContent został też zintegrowany z bazą produktową, działającą w SAP Commerce za pomocą wysoce skalowalnego brokera wiadomości Apache Kafka, co pozwoliło na obsługę danych pochodzących z wielu źródeł. Dzięki temu CMS może bezpośrednio wykorzystywać jego dane do wyświetlania informacji na stronie.

Projekt obejmował także wykorzystanie kolejnego autorskiego produktu e-point produkt – e2m storefront. Ułatwiło to dostosowanie portalu do standardu PWA, dzięki czemu niezależnie od rodzaju wykorzystywanego przez użytkownika urządzenia zawsze otrzymuje on taką samą treść i jednakową funkcjonalność w spójnej formie.

e2m storefront kluczem do PWA

e2m storefront to interfejs typu plug-and-play dla istniejących i nowych sklepów e-commerce, który znacznie poprawia ich wydajność oraz dostosowuje ich wygląd do urządzenia użytkownika.

Efekt

Wdrożenie ActiveContent usprawnia zarządzanie e-commerce, komunikację z klientami i przeprowadzanie działań marketingowych. Dzięki temu Leifheit może m.in. wygodniej zarządzać treściami na stronie, skuteczniej informować o promocjach i wydarzeniach czy szybko tworzyć dedykowane landing page.

"e-point dostarczył rozwiązanie skrojone pod nasze potrzeby. Przyspieszyło to dodawanie i edytowanie treści na stronie, dzięki czemu możemy lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Jednocześnie CMS jest prosty w obsłudze i łatwo integruje się z naszymi pozostałymi narzędziami".

Karina Mosbach

Junior Online Marketing Manager

Leifheit

Realizacja od początku uwzględniała także międzynarodowy charakter działalności Leifheit. Serwis umożliwia proste i szybkie dostosowanie go do wymagań poszczególnych rynków. W zależności od potrzeb lokalizacji firma może swobodnie personalizować parametry jak m.in.:

  • adresy URL, 
  • oferta, 
  • waluty.

Ponadto dzięki doświadczeniu e-point w pracy z produktami SAP, Leifheit ma pewność, że nowe narzędzia płynnie współpracują z rozwiązaniami wykorzystywany przed rozpoczęciem tego projektu.

e-point SA pierwszą polską firmą z certyfikatem Conversion Optimization

box-e-point-sa-pierwsza-polska-firma-z-certyfikatem-conversion-optimization

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies